سلامت نیوز : 300 مربی دفاعی و بهداشت آموزش و پرورش، دوره‌های تربیت مربی هلال‌احمر را برای نخستین‌بار در كشور به طور رایگان آموزش می‌بینند.

به گزارش فارس، اجرای طرح بزرگ آموزش همگانی امداد و كمك‌های اولیه 50 هزار دانش‌آموز استان مركزی برای نخستین‌بار در كشور توسط جمعیت هلال‌احمر صورت می‌گیرد.

دانش‌آموزان سوم راهنمایی آموزش امداد می‌بینند
مرتضی سلیمی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان مركزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: با توجه به اینكه مسئولیت آموزش عمومی امداد، كمك‌های اولیه و ترویج اصل خود امدادی و تربیت امدادگر حوادث و سوانح بر عهده جمعیت هلال‌احمر است، طی تفاهمنامه‌ای آموزشی با سازمان آموزش و پرورش استان مركزی مقرر شد برای نخستین‌بار طرح بزرگ آموزش امداد كمك‌های اولیه برای 50 هزار نفر از دانش آموزان مقطع سوم راهنمایی و متوسط در استان مركزی اجرا شود.

وی ادامه داد: از اهداف اجرای این طرح بزرگ می‌توان به افزایش سطح اطلاعات امداد و كمك‌های اولیه در اقشار جامعه، ترویج فرهنگ خود امدادی به منظور كسب آمادگی در مقابل اثرات سوانح و حوادث، تأمین و تربیت نیروی انسانی داوطلب مورد نیاز در عملیات‌های امدادی و استفاده از توان قشر جوان در امر كمك رسانی در هنگام بلایا عنوان كرد.

سلیمی بیان ‌كرد: در فاز نخست این طرح ابتدا بیش از 300 مربی دفاعی و بهداشت آموزش و پرورش، آموزش تربیت مربی هلال‌احمر را به طور رایگان می‌گذرانند تا به عنوان سفیر هلال‌احمر به همراه دیگر مربیان این جمعیت این طرح را اجرا كنند.

وی ‌افزود: در فاز دوم مربیان آموزش دیده، در مدارس سطح استان آموزش 50 هزار دانش آموزان را آغاز می‌كنند كه از این تعداد 5 هزار دانش آموز موفق خواهند شد در مرحله دوم آموزش شركت كنند.

اعتبار طرح بزرگ آموزش تربیت مربی هلال‌احمر 300 مربی دفاعی و بهداشت آموزش و پرورش 300 میلیون تومان عنوان شده است كه از محل اعتبارات آموزش هلال‌احمر صورت می‌پذیرد كه شامل سرفصل‌های آموزشی‌ از جمله آشنایی با جمعیت هلال‌احمر و ضرورت آموزش امداد و روش برخورد بامصدوم و ارزیابی آن را شامل می‌شود.

آشنایی با زخم‌ها و خونریزی، شكستگی‌ها (آسیب‌های استخوانی- مفصلی-عضلانی)، مسمومیت‌ها (مسمومیت‌ها شیمیایی- گزیدگی‌ها)، سرمازدگی و گرمازدگی (آسیب‌های محیطی ناشی از گرمان وسرما) و اصول پانسمان،بانداژ، آتل بندی و حمل مصدوم از دیگر سرفصل‌های آموزشی این 300 مربی دفاعی و بهداشت آموزش و پرورش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha